پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230141
حريم خصوصيم را لايک کنيد!/افزايش فالوور به قيمت انتشار عکس‌هاي شخصي
تاریخ انتشار : 1399/02/17 09:43:35
نمایش : 1449
متاسفانه همه‌گيري انتشار تصاوير در فضاي مجازي سبب حيازدايي شده و اين بيماري واگيردار رفته رفته افراد بيشتري را آلوده مي‌کند تا جايي که گاها با ديدن تصاوير فردي که در ابتدا اعتقادات و فرهنگ خانوادگيش اجازه اين کار را به وي نمي‌داد در فضاي مجازي شگفت‌زده‌مان مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ در گذشته آلبوم عکس جزء مهم‌ترين حريم‌هاي خصوصي براي خانواده‌ها بود، در آن زمان مردم با همه توان خود از اين حريم دفاع مي‌کردند، در دهه‌هاي هفتاد و هشتاد اگر فيلم يا عکس‌هاي خصوصي کسي منتشر مي‌شد، اين خبر آنقدر براي آسيب‌ديدگان سنگين بود که در برخي موارد ادامه زندگي را براي فرد دشوار مي‌کرد.
 
اما در يک فاصله زماني پنج تا هفت ساله و با پيشرفت‌هايي که ايران در زمينه فضاي مجازي داشت، روال بقدري به سرعت تغيير کرد که شايد کسي متوجه آن نشد و اين روزها شاهديم که متاسفانه فضاي مجازي به آلبوم شخصي عده‌اي تبديل شده است و ما شاهد انتشار تصاويري در اين فضا هستيم که فقط مختص اتاق خواب بوده اما توسط برخي از کاربران، در فضاي مجازي منتشر مي‌شود.
 
انتشار اين تصاوير از سوي کاربران، آسيب‌هاي بسياري به‌همراه دارد و ورود افراد به حريم خصوصي ازجمله آن مي‌باشد، سوءاستفاده از اين تصاوير مشکل ديگري است که با وجود آنکه افراد پيج‌هاي خود در اينستاگرام را خصوصي مي‌کنند، اما گاها صورت مي‌گيرد و مشکلات بزرگي را براي آن‌ها به همراه داشته است.

متاسفانه دليل بسياري از افرادي که تصاوير خود را در فضاي مجازي به اشتراک مي‌گذارند اين است که بقيه هم اين کار را انجام مي‌دهند اما نسبت به عواقبي که اين اقدام براي آن‌ها به‌همراه خواهد داشت بي‌توجه هستند و با استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي و به‌ويژه اينستاگرام بيشترين مخاطب را به لحظه‌هاي خصوصي خود وارد مي‌کنند.
 
بتوانم به قبل برگردم هرگز تصاويرم را به اشتراک نمي‌گذارم
 
يکي از کاربران فضاي مجازي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در پيج اينستاگرامم که فقط دوستان حضور داشتند و صفحه هم خصوصي بود منتشر کردم.
 
وي با بيان اينکه عکس‌ها بسيار خصوصي بود و اشتباهم اين بود که به فالوورهايم اعتماد کردم افزود: متاسفانه تصاويرم در فضاي مجازي به اشتراک گذاشه شد.
 
اين کاربر فضاي مجازي با اشاره به اينکه دانشجو هستم خاطرنشان کرد: اين اتفاق مشکلاتي را برايم در دانشگاه به‌همراه داشته و تا مرز اخراج هم پيش رفته‌ام، اگر بتوانم به روزهايي که تصاويرم را منتشر مي‌کردم برگردم هرگز اين کار را نمي‌کنم چون هم آبرويم رفته و هم ممکن است از دانشگاه اخراج شوم.
 
بنابر اعلام پليس فتا تعداد پرونده‌هاي نقض حريم خصوصي با انتشار عکس و فيلم که منجر به سوءاستفاده‌هايي از نوجوانان و جوانان و به‌ويژه بانوان مي‌شود هر روز بيشتر و بيشتر مي‌شود و کارشناسان امر در اين زمينه هشدارهاي بسياري دارند و عواقب انتشار تصاوير خصوصي در فضاي مجازي بارها و بارها اعلام بنابراين کاربران نبايد به اين محيط و افرادي که در آن حضور دارند اعتماد کنند.


 
کاربران براي يک لايک بيشتر حيثيت‌شان را به حراج نگذارند
 
سرهنگ مرتضي عسگري رئيس پليس فتاي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در خصوص به اشتراک گذاشتن تصاوير در فضاي مجازي دو بحث وجود دارد، يکي انتشار تصاوير و ديگري در دسترس ديگران قرار دادن و اگر خود فرد اين کار را انجام دهد جرمي متوجه کسي نبوده اما اگر شخصي ديگر آن را صورت داد برابر با جرايم رايانه‌اي بايد فرد براي پاسخگويي به مراجع ذي ربط اقدام کند و جرم است.
 
وي با بيان اينکه برخي از افراد به ما مراجعه مي‌کنند و از اين موضوع که تصاويري را در پيج خصوصي اينستاگرام خود منتشر کرده اند مورد سوءاستفاده قرار گرفته است شاکي هستند تاکيد کرد: همان افرادي که شما در پيج خصوصي خود داريد هم ممکن است راهي براي نفوذ به گوشي شما باشند و به طور ناخواسته مانند گم شدن گوشي يا هک شدن آن اطلاعات شما را در اختيار ديگران قرار دهند و يا آنقدر که تصور مي‌کنيد قابل اعتماد نباشند و از همين طريق تصاوير شما را منتشر کنند.
 
رئيس پليس فتاي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه در اين استان با توجه به فرهنگ و اصالت خانواده‌هاي شرايط متفاوت با ساير استان‌ها است و از همين‌رو برايشان سخت است که کسي تصوير خصوصي‌شان را ببيند، ادامه داد: همين امر سبب شده مشکلات چنداني در اين زمينه نداشته باشيم.
 
وي با بيان اينکه اگر تصوير فردي به صورت کاغذي در اختيار فرد ديگر قرار گيرد بايد از روي آن کپي بگيرد و خود شخصا براي انتشار آن اقدام کند خاطرنشان کرد: اين درحالي است که در فضاي مجازي با يک کليک ممکن است تصوير براي گروه‌هايي ارسال شود و در کل دنيا منتشر شود.
 
عسگري به تبعات گسترده انتشار تصاوير در فضاي مجازي اشاره و تاکيد کرد: خانواده‌هاي بسياري به همين دليل از هم پاشيده شده است و حيثيت افراد بسياري هم به باد رفته است.
 
رئيس پليس فتاي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مردم به خاطر يک لايک يا يک پسند بيشتر حيثيت خودشان را به حراج نگذارند چون در غيراين صورت بايد بدانند که هر جايي ممکن است انتشار داده شود.


 
مطلب خصوصي و محرمانه در فضاي مجازي وجود ندارد
 
وي افزود: توصيه مي‌شود عکس‌هايي در فضاي مجازي به اشتراک گذاشته شود که اگر هم توسط فردي منتشر شد لطمه‌اي به آبروي فرد وارد نکند، چون در فضاي مجازي مطلب خصوصي و محرمانه وجود ندارد پس عکس‌هايي را در فضاي مجازي انتشار دهيم که فردا از بابت انتشار آن نگراني نداشته باشيم.
 
عسگري تاکيد کرد: زوج‌هايي که در دوران نامزدي به سر مي‌برند به‌هيچ‌وجه تصاويرشان را در کنار هم در فضاي مجازي منتشر نکنند چراکه ممکن است اين نامزدي چندان پايدار نباشد و تصاوير انتشار داده شده دردسرساز شود.
 
به گزارش جهانبين نيوز؛  متاسفانه همه‌گيري انتشار تصاوير در فضاي مجازي سبب حيازدايي شده و اين بيماري واگيردار رفته رفته افراد بيشتري را آلوده مي‌کند تا جايي که گاها با ديدن تصاوير فردي که در ابتدا اعتقادات و فرهنگ خانوادگيش اجازه اين کار را به وي نمي‌داد در فضاي مجازي شگفت‌زده‌مان مي‌کند.
 
 ريشه اصلي بروز اين رفتار در بين مردم هنوز به خوبي مشخص نشده است اما اين موضوع که فردي عکس‌هاي شخصي و خصوصي خود را در معرض ديد همگان قرار مي‌دهد ابعاد گوناگوني دارد و در بين نسل جوان بيشتر رواج يافته است. اين همه‌گيري سبب شده تا انتقاد در اين خصوص با واکنش مواجه گردد و پذيرش آن براي افرادي که دست به اين اقدام زده‌اند کمي دشوار است اما اگر سرنوشت افرادي که در اين راه ضربه خورده‌اند بازگو شود شايد کمتر با موارد اينچنيني و انتشار تصاوير شخصي افراد در فضاي مجازي مواجه باشيم.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html